21 March 2012

Antara SYARIAT dan WAQI'

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
بسم الله الرحمن الرحيم

sumber: FB Abu Aisyah Muhammad Syukri

Analogi mudah yg boleh sy berikan:

ISLAM telah menSYARIATkan PERINTAH solat. Namun berdasarkan WAQI semasa perintah ini sudah tdk laksanakan oleh MAJORITI kaum muslimin. Apakah wajar kita akui bahawa seseorang yg tidak solat dgn alasan ia sudah menjadi WAQI semasa bg kebanyakkan orang..??

Yg benar, wajib memerintahkan SETIAP KAUM MUSLIMIN utk mendirikan SOLAT walaupun MAJORITI tdk melaksanakan kewajiban ini dgn baik..!

Demikian pula dgn tatacara MENGANGKAT KEPIMPINAN NEGARA UMMAT ISLAM hari ini yg mana dahulunya PEMIMPIN dipilih oleh Ahlul Hal wal 'Aqd ('Alim Ulama dan Cendikiawan) yg menganggotai MAJLIS SYURA sedangkan WAQI semasa memberikan HAQ pemilihan ini kepada RAKYAT. Apakah wajar SYARIAT ini yg DITINGGALKAN sebagai mana membenarkan kebanyakkan org tidak SOLAT kerana WAQI majoriti ummat ISLAM tdk lg melaksanakannya..?

TIDAK! Yg benar wajib membimbing/mengarahkan UMMAT utk kembali kpd SYARIAT yg benar utk MEMILIH PEMERINTAH sbagaimana yg telah diajarkan di dalam Al-Quran dan As-Sunnah dan pengamalan SAHABAT yg mendapat petunjuk, bukan dgn cara2 yg BAHARU/BID'AH ciptaan YAHUDI yg dimurkai dan NASRANI yg SESAT..!
 

No comments: